Fairtrade@Store

Ga voor duurzaam en laat uw klanten kennis maken met uw Fairtrade gelabeld assortiment. Wij helpen u met het opstellen van een actieplan.

Fairtrade POS

Consumenten geven aan dat ze duurzaamheid steeds belangrijker vinden. Bedrijven springen mee op de kar, ook retailers. Door te anticiperen en reageren en op dit steeds veranderd koopgedrag, helpt u niet alleen uw klanten maar ook uzelf als organisatie te verduurzamen. Een positief signaal naar de hele keten van producent, leverancier, uw eigen team, tot aan de consument!

Daarom helpen wij u graag uw Fairtrade assortiment in de kijker te zetten op de winkelvloer, daar waar u het verschil kan maken door uw klanten te helpen bij het maken van duurzame keuzes.

Zowat alle Belgische retailers gingen al met Fairtrade in zee.

Fairtrade Leaflet

Tijdens de Week van de Fair Trade organiseerde Fairtrade Belgium een wedstrijd i.s.m. met een aantal retailers. De Bananaboost-wedstrijd (2014) en de Pimp my Store-wedstrijd (2015) stimuleerden Fairtrade aankopen in de supermarkt en kenden het Fairtrade gelabeld assortiment een ereplaats toe. Zowel van consumenten als supermarktuitbaters en personeel, stroomden de positieve reacties en initiatieven binnen. Laat dus die Fairtrade producten maar blinken in de rekken en zet uw maatschappelijke betrokkenheid extra in de verf.

Overtuigd van de duurzaamheidsbelangen op de winkelvloer en zin om zelf aan de slag te gaan met je team?

Een brede waaier aan communicatiemateriaal staat gratis voor u klaar in onze webshop. Of stuur ons een mail op lize@fairtradebelgium.be voor meer informatie of materialen op maat, werken wij graag samen met u een actie(plan) uit.

Fairtrade mainstream maken, dat is een uitdaging die we graag samen met u aangaan!

Lees meer over ‘choice editing’ of het sturen van duurzame keuzes in de winkel en de rol die u kan spelen in Save the Foodture, het boek dat ontstond uit een samenwerking met Vredeseilanden, Fairtrade Belgium en andere commerciële en niet-commerciële partners.

Delen